Docent: Inge Hobers
Kerndoelen: Kunstzinnige oriƫntatie 54, 55 en 56
Voorbereidende opdracht: Graag klaarzetten; digibord en (opengeknipte en vastgeplakte) vuilniszakken op de tafels
BIJZONDERHEDEN
De leerkracht van de groep is aanwezig en wordt van harte uitgenodigd om mee te doen.
WAT GAAN WE DOEN
Kunst bekijken
Kunst bespreken
Kunst maken
Na een rondje kunst kijken, bespreken en verwonderen, gaan we eerst wat kleine opwarmschetsjes maken. Hierbij gebruiken we diverse kunstwerken van de kunstenaar.
Wat zie jij in de abstracte kunstwerken van Wassily Kandinsky? Combineer, draai, verander en maak vervolgens jouw eigen kunstwerk met merkstift en 6 kleuren ecoline, experimenteer hierbij met kleuren mengen op proefstrookjes.
Aan het eind van de workshop gaan we reflecteren op ons werk en dat van de anderen. Zien we delen van de kunstwerken terug in ons eigen werk en dat van de ander? Waar heb jij je door laten inspireren? Hoe verliep het proces? Heb je iets nieuws ontdekt?
Tijdens deze workshop wordt gebruik gemaakt van de procesgerichte didactiek en zullen de fasen; oriƫnteren, onderzoeken, maken, evalueren en reflecteren elkaar steeds weer opvolgen en afwisselen.